آیا امنیت فرودگاه دلار (اسکناس‌های ارز) من را شناسایی می‌کند؟

اسکنرهای فرودگاهی برای شناسایی اسکناس های ارز طراحی نشده‌اند، اما ممکن است در برخی موارد بتوانند این کار را انجام دهند. این دستگاه‌ها برای شناسایی مواردی هستند که می‌توانند برای آسیب رساندن به افراد یا اموال مورد استفاده قرار گیرند، بنابراین اگر اسکناس به اندازه کافی بزرگ باشد و چگالی کافی داشته باشد، میتوان آن را شناسایی کرد. با این حال، بعید است که امنیت فرودگاه به یک اسکناس ارز حساس باشد، بنابراین بعید است که آنها برای شناسایی آن تلاش کنند.

ارزهای کاغذی در ایالات متحده اغلب به مواد مخدر آلوده می‌شوند. از آنجایی که پول نقد خطری برای هواپیمای مسافربری ندارد، غربالگران امنیتی فرودگاه فقط مجاز به گرفتن اشیایی هستند که ممکن است به هواپیما آسیب برساند. وقتی یک اسکنر پول را تشخیص می‌دهد، بعید است که آن را چاپ یا کپی کند. فلزیاب ها همچنین میتوانند پول نقد را شناسایی کنند. هیچ قانونی برای ممنوعیت واردات یا خروج پول به داخل یا خارج از کانادا وجود ندارد. شما می‌توانید مقدار نامحدودی پول نقد در پروازهای داخلی داخل ایالات متحده بیاورید.

محققان این مطالعه را در دانشگاه واشنگتن در سیاتل با استفاده از فلزیاب های دستی انجام دادند. فیزیکدانان کشف کردند که یک فلزیاب میتواند جوهر فلزی را در یک اسکناس یک دلاری از کمتر از دو اینچ تشخیص دهد.

امکان-تشخیص-دلار-در-فرودگاه

آیا اسکنرهای فرودگاه میتوانند پول – دلار را شناسایی کنند؟

اسکنرهای با کیفیت معمولاً‌ به راحتی اسکناس را شناسایی می‌کنند. . دستگاه‌های اسکنر فرودگاهی مانند دستگاه ایکس ری می‌توانند حتی کوچک‌ترین مقدار فلز و کاغذ را تشخیص دهند. اگر ارز بسته‌بندی شده باشد، تشخیص آن آسان‌تر خواهد بود.

می‌توانید یک پاکت را در فویل در پایین چمدان بپیچید، یک شیشه یا بطری پلاستیکی را در محفظه پشت کیف خود قرار دهید یا از یک جوراب قدیم یبرای محکم کردن ظرف داخل آن استفاده کنید. در اینجا چند نکته در مورد نحوه سفر با پول نقد وجود دارد: شما باید پول خود را بین خود تقسیم کنید. اگر بدن شما سیستم ذخیره سازی روی بدن ندارد، باید این کار را انجام دهید. اگر مشکلی پیش بیاید باید پول در دست داشته باشید. از کیف پول جعلی استفاده کنید. هیچ محدودیتی برای مقدار پولی که میتوانید از مرز بیاورید وجود ندارد. با این وجود، اگر قصد سفر با بیش از 10000 دلار را دارید، باید آن را اعلام کنید.

ساکنان هند می‌توانند اسکناس یا سکه های ارز هندی به ارزش حداکثر 250000 دلار را به صورت نقد حمل کنند، در حالی که اسکناس یا سکه های ارز خارجی تا سقف 3000 دلار برای سفر به خارج از هند مجاز هستند. بخش امینت فروگاه توصیه میکند داروها، ویتامین ها و سایر داروها را در چمدان دستی خود بسته بندی کنید تا دسترسی به آنها آسان تر شود. اقلام غیرفلزی که فلزیاب ها قادر به تشخیص آنها بر روی بدن نیستند را می‌توان با اسکنرهای بدن تشخیص داد. در طول سی تی اسکن برهنه ظاهر میشوید زیرا اسکنرها نمیتوانند داخل بدن شما را ببینند. هنگامیکه پول در سیستم کشف میشود، به دلیل قاچاق احتمالی مواد مخدر یا پولشویی با پرچم قرمز مشخص می‌شود. در ایالات متحده هیچ محدودیتی برای مقدار پول نقد یا ابزارهای پولی وجود ندارد. اگر مسافری بیش از 5000 دلار پول نقد حمل کند، ممکن است از او خواسته شود که آن را توسط TSA محاسبه کند. عدم انجام این کار میتواند منجر به جریمه یا مصادره وجوه شود.

در نتیجه، اگر در حال برنامه ریزی برای جعل ارز ایالات متحده هستید، باید توجه داشته باشید که دستگاه های امنیتی ممکن است بتوانند تراکنش را شناسایی کنند و ممکن است به زندان بیفتید.

آیا ماشین های Tsa می‌توانند پول نقد یا دلار را ببینند؟

مسافران پروازهای داخلی از نظر مبلغی که می‌توانند حمل کنند محدودیتی ندارند، اما اسکنرهای فرودگاه مقادیر زیادی پول نقد را شناسایی می‌کنند. هنگامیکه پول کشف شد، برای تحقیقات بیشتر به مجری قانون ارجاع داده می‌شود.

اجسام فولادی و غیرفلزی را می‌توان با اسکن بدنه بیرونی آن تشخیص داد. آنها بر خلاف تصور عمومی قادر به تشخیص بیماری و حفره در بدن خود هستند. اسکنرها طوری طراحی شده اند که با ارائه یک طرح کلی به جای طرح کلی جنسیت یا تیپ بدنی، حریم خصوصی بیشتری را برای مسافران فراهم کنند. اجسام غیر فلزی، مانند شیشه، ممکن است توسط اسکنرهای بدن TSA نادیده گرفته شوند. اسکن شما چیزی در مورد بدن شما نشان نمیدهد و اسکنر درون شما را نمی‌بیند. اسکنرهای فرودگاه اکنون همه چیز را در چمدان شما از جمله موارد پنهان یا تلاش شده را شناسایی می‌‎کنند.

هنگام پرواز چه مقدار پول نقد باید همراه داشته باشید؟

علاوه بر پول نقد، اقلام دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند زنگ امنیتی را در فرودگاه به صدا در آورند. زنگ هشدار همچنین می‌تواند توسط یک دستگاه الکترونیکی قابل حمل مانند لپ تاپ یا تلفن تنظیم شود. اگر یک دستگاه الکترونیکی قابل حمل همراه خود دارید، حتما قبل از رفتن به فرودگاه آن را خاموش کنید.

مسافران ممکن است در فرودگاه ها متوقف و بازداشت شوند اگر مقدار پول نقدی که حمل می‌کنند از سطح مجاز تعیین شده بیشتر باشد. حتی اگر پرسنل امنیتی فرودگاه قادر به ضبط پول نقد مسافر نباشد، اما با ارجاع به پلیس فرودگاه، وجود کشف شده  ممکن است ضبط یا حتی مصادره شود. توجه به مقدار پول نقدی که مسافر حمل میکند و همچنین اطمینان از مخفی بودن وجوه اضطراری بسیار مهم است.

آیا اسکنرها میتوانند دلار را شناسایی کنند؟

آیا اسکنرها میتوانند دلار را شناسایی کنند؟ اکثر اسکنرها میتوانند پول کاغذی را تشخیص دهند، اما ممکن است با اسکناس های مچاله یا پاره شده مشکل داشته باشند. برخی از اسکنرها دارای ویژگی تشخیص پول هستند که هنگام وارد کردن پول، بوق یا چشمک می‌زند.

بسیاری از اسکناس‌های دو دلاری سایز بزرگ که بین سال‌های 1862 و 1918 صادر شده‌اند، بسیار ارزشمند هستند و حداقل 100 دلار ارزش دارند. اشعه ایکس پس از پراکندگی می‌تواند اقلام غیرفلزی مانند سلاح گرم، غذا و پلاستیک را نیز تشخیص دهد. یک مطالعه جدید نشان داد که فلزیاب‌هایی مانند گیت بازرسی بدنی همچنین می‌توانند مقدار کل پول نقدی که روی شما وجود دارد را نشان دهند. کمربند پول یا کیف پول روش سنتی حمل پول در سفر است. حمل پول نقد زیاد هیچ امنیت یا تضمینی ندارد، بنابراین خطر سرقت، گم شدن یا دزدیده شدن پول وجود دارد. هنگام ورود به یک نقطه بازرسی امنیتی فرودگاه، مطمئن شوید که پول نقد و سایر اشیاء با ارزش شما جدا از عموم نگهداری می‌شود.

اداره امنیت حمل و نقل توصیه می‌کند که پول نقد به طور خصوصی بررسی شود تا دزدیده نشود. واترمارک یک اسکناس را با نگه داشتن آن روی یک چراغ بررسی کنید. تمام اسکناس های 100 دلاری از سال 1996 تا به امروز با یک واترمارک تعبیه شده است که نشان دهنده هویت شخص تصویر شده است. برای اینکه صورتحساب ها واقعی، واضح و تیز باشند، باید خطوطی وجود داشته باشد.

به گفته فولر و چن، میدان های مغناطیسی ایجاد شده توسط صدها نقطه جوهر ریز روی یک اسکناس را می‌توان توسط یک فلزیاب شناسایی کرد.

در نتیجه، نویسندگان مینویسند، “یک سارق می‌تواند به سرعت یک دسته از اسکناس ها را اسکن کند و تعیین کند که کدام یک از فلز ساخته شده است، سپس پول نقد را بدون شناسایی سرقت کند.”

استفاده از دلار های جعلی در حال افزایش است زیرا مجرمان متوجه می‌شوند که ایجاد دلار های جعلی میتواند سودآور باشد. بر اساس مطالعه ای که توسط فیزیکدانان دانشگاه واشنگتن، کریستوفر فولر و آنتائو چن انجام شد، اسکناس های آمریکایی حاوی جوهر مغناطیسی کافی هستند تا فلزیاب ها بتوانند آنها را شناسایی کنند.

اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است اسکناس ها دزدیده شوند زیرا سارق می‌تواند به سرعت مجموعه ای از اسکناس ها را اسکن کند و تعیین کند که کدام یک از فلزات ساخته شده اند، سپس دلار را بدزدد. به گفته چن و فولر، میتوان با کاهش قدرت مغناطیسی جوهرها یا افزودن سایر ویژگی های امنیتی به اسکناس ها، مشکل را حل کرد.

اگر بیش از 10000 دلار داشته باشید، امنیت فرودگاه ممکن است پول نقد شما را مصادره کند

اگرچه اسکنرهای امنیتی فقط مجاز به توقیف اشیایی هستند که می‌توانند هواپیمای مسافربری را به خطر بیندازند، پول نقد چنین تهدیدی را ایجاد نمی‌کند. در نتیجه، اگر چند صد دلار پول نقد داشته باشید، تقریباً مطمئناً بدون مشکل از ایست بازرسی امنیتی عبور خواهید کرد.

در مورد مبالغ هنگفت وجه نقد – بیش از 10000 دلار – بخش امنیتی ممکن است به دنبال توقیف پول شما از طریق رسیدگی به مصادره دارایی های مدنی با کمک یک افسر قانون باشد. دولت می‌تواند پول شما را بدون اتهام جرم در این فرآیند بگیرد.

شما باید از این امکان با توجه به مقدار پول نقدی که با آن سفر میکنید آگاه باشید و همچنین باید به خوبی آگاه باشید که در صورت بازداشت توسط TSA چگونه پول خود را ایمن نگه دارید. اگر پول نقد همراه دارید، می‌توانید آن را در مکانی امن در فرودگاه نگه دارید یا آن را در هواپیما بیاورید.

اسکنرهای فرودگاهی

دو نوع اسکنر فرودگاهی وجود دارد: دستگاه ایکس ری backscatter و ایکس ری موج میلیمتری. دستگاه های ایکس ری backscatter از اشعه ایکس با دوز پایین برای اسکن بدن از نظر تهدیدات فلزی و غیرفلزی استفاده می‌کنند. اسکنرهای موج میلی‌متری امواج الکترومغناطیسی ساطع می‌کنند که تصویری از بدن ایجاد می‌کند که می‌توان از آن برای جستجوی تهدیدات فلزی و غیرفلزی استفاده کرد.

هر دو اسکنر بدنه اشعه ایکس موج میلیمتری و backscatter در امکان زیادی استفاده می‌شود. اثرات قرار گرفتن در معرض امواج فعال انتقالی از نظر سلامت طولانی مدت ناشناخته است. طبق یک مطالعه، یک اسکن منفرد همان تشعشعات پس زمینه طبیعی مسافر را در طول یک پرواز ده دقیقه ای ساطع می‌کند. از نظر اسکنر بدن، ایالات متحده پیشرفته ترین کشور از نظر فناوری است. اسکنرها در فرودگاه های آمستردام-اسکیپول، گاتویک لندن، لوتون و هیترو در دسترس هستند. طبق اعلام وزارت حمل و نقل بریتانیا، مسافرانی که از انجام اسکنر بدن خودداری کنند، از سوار شدن منع خواهند شد.

آیا اسکنرهای بدن فرودگاه میتوانند درون بدن شما را ببینند؟

به گفته USA Today، اسکنرهای بدن در درجه اول برای تشخیص اجسام غیر فلزی روی بدنه که ممکن است توسط فلزیاب ها نادیده گرفته شوند، در نظر گرفته شده است. اسکن بدن شما نمی‌تواند شما را برهنه ببیند زیرا قادر به انجام این کار نیست.

اگر اجسام فلزی در نزدیکی پوست خود دارید، مانند ایمپلنت سینه یا بیضه های مصنوعی، ممکن است ایده خوبی باشد که آنها را به طور خصوصی غربالگری کنید. اطمینان حاصل کنید که چیزی نزدیک به پوست خود به همراه داشته باشید و اگر جسم فلزی دارید، درخواست غربالگری خصوصی کنید.

چه نوع اسکنرهایی در فرودگاه ها استفاده میشود؟

دستگاه‌ های X Ray و امواج میلی‌متری تمام بدن در منطقه غربالگری فرودگاه استفاده می‌شوند، همانطور که دستگاه‌های ایکس ری backscatter و دستگاه‌های امواج میلی‌متری استفاده می‌شوند. به عنوان یک ابزار غربالگری ثانویه، از این دستگاه ها برای غربالگری مسافران بیش از امنیت فیزیکی استفاده میشود.

اسکنرهای فرودگاه ها از شما جاسوسی نمیکنند

برخی از مردم این نگرانی را مطرح کرده اند که ممکن است از اسکنرها برای نظارت بر مسافران استفاده شود. اسکنر فقط می‌تواند از طریق اشیایی که برای انجام این کار ضروری هستند، مانند دوربین ها و دستگاه های جاسوسی را ببیند. علاوه بر این، توانایی اسکنر برای خواندن لباس ها و سایر پوشش های بدن همیشه دقیق نیست.

دوستان عزیز این مقاله نوشته‌ای است که از یکی از سایتهای خارجی ترجمه شده و شاید گاهی بعضی از موارد آن برای کشور ما کاربرد و موضوعیت نداشته باشد. اما قطعاً اطلاعات خوبی درباره تشخیص دلار در فرودگاه در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مشاهده منبع اصلی به سایت lietaer مراجعه نمایید.

اگر دنبال اطلاعات بیشتری درباره گیت بازرسی فروگاه هستید، مقالات زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دستگاه ایکس ری بازرسی فرودگاه

دستگاه ایکس ری فرودگاه قرص را نشان میدهد

دستگاه ایکس ری چه چیزی را نشان نمی دهد ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا