دستگاه ایکس ری فرودگاه – دستگاه بازرسی X ray فرودگاه

بسته به مکان و اندازه، ترمینال فرودگاه می تواند روزانه  پذیرای هزاران مسافر باشد. آنها افرادی با مبدا و مقصدهای مختلف هستند که اشیاء و انواع وسایل را با خود یا در چمدان خود حمل می کنند. به همین دلیل و دلایل دیگر، امنیت فرودگاه یکی از حساس ترین وظایف در مدیریت چنین مکانی است که هم به دقت و هم احتیاط نیاز دارد.

یکی از تجهیزات بازرسی مهم در فرودگاه، دستگاه های X ray هستند. دستگاه ایکس ری فرودگاه به دو شکل اسکنر بدنی و ایکس ری چمدانی هستند. استفاده از اسکنرهای ایکس ری بدنی چندان متداول نیست و در بعضی از فرودگاه‌های خارجی استفاده می‌شود. اما اسکنر بازرسی چمدان تقریباً در تمامی مراکز حمل و نقل هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر گذرتان به فرودگاه های کشور از جمله فرودگاه امام خمینی افتاده باشد، قطعاً با دستگاه ایکس ری فرودگاه که برای بازرسی چمدان و بار مسافرین استفاده می‌شود، آشنا هستید. چمدان یا کیف پس از قرارگیری بر روی غلطک، به داخل تونل تصویر برداری منتقل شده و در آنجا با تابش پرتوهای X، تصویری از آن بر روی مانیتور دستگاه اسکنر فرودگاه نمایش داده می‌شود.

 

اسکن چمدان در فروگاه چیست؟

بازرسی چمدان بدون شک یکی از مهم ترین مراحلی است که باید در داخل فرودگاه در رابطه با امنیت انجام شود. زیرا اکثر حوادث مربوط به حمل و نقل مواد و کالاهای غیرمجاز با مخفی شدن آنها در داخل چمدان شخصی رخ می‌دهد.

این خطری است که مدیران فرودگاه هر روز متحمل می شوند. با هجوم زیاد مردم به داخل و خارج، کنترل قانونی و امنیت هر چیزی که مسافران فرودگاه با خود یا در چمدان خود می آورند بسیار دشوار است.

در این زمینه، بازرسی چمدان در فرودگاه یک راهکار ضروری برای کاهش خطرات ذکر شده با بررسی کامل محتویات بسته بندی، چمدان و هر اقلام متعلق به کاربر هنگام ورود به منطقه خروج فرودگاه است.

در بیشتر موارد، بازرسی قبل از ورود به محوطه سواری انجام می شود. یعنی با وجود اینکه بدون گذراندن بازرسی امکان ورود به محوطه فرودگاه وجود دارد، بدون عبور از ترمینال های تایید امنیتی امکان سوار شدن به هواپیما وجود ندارد.

دستگاه اشعه ایکس که برای بازرسی چمدان ها در فرودگاه ها استفاده می شود، بر اساس دستگاه هایی که توسط پزشکان و متخصصان مراقبت های بهداشتی استفاده می شود، عمل می کند. در واقع گویی یک عکس داخلی از جسم عبوری از دستگاه گرفته شده است.

بنابراین، همانطور که از اشعه ایکس برای شناسایی بصری شکستگی استخوان توسط پزشک استفاده می شود، اشعه ایکس چمدان نیز از عکسی که هنگام عبور حجم از داخل تجهیزات گرفته می شود، همین کار را انجام می دهد.

در این لحظه، پرتوهای تشعشعی از طریق چمدان ساطع می شود و تصویری از آنچه در واقع در داخل آن حمل می شود را روی صفحه اپراتور نشان می دهد. اگر فرد چاقو داشته باشد، نشان داده می شود. اگر لباس دارید، حجمی از اقلام ارگانیک نشان داده می شود.

برای مشاهده اشیاء داخلی یک حجم در هر تصویر، نمایش بصری بسته به ترکیب مورد، بر اساس رنگ‌ها تقسیم می‌شود. اقلام آلی، فلزات، فلزات سبک، به عنوان مثال، به دلیل چگالی و ویژگی های شیمیایی متفاوت در رنگ های مختلف شناسایی می شوند.

به این ترتیب، آنچه بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود، در واقع عکسی از آنچه در داخل حجم بازرسی شده است است. همچنین لازم به ذکر است یکی از دلایل درخواست حذف نوت بوک ها از داخل کیف، داشتن برد الکترونیکی بزرگ این دستگاه است که از رعد و برق جلوگیری می کند و دیده شدن وسایل پشت آن را دشوار می کند.

 

دستگاه-اسکنر-ایکس-ری-فرودگاه

 

دراین سایت انواع دستگاه x ray فرودگاهی (چمدانی) در ابعاد و سایزهای مختلف ارائه می‌گردد. اگر تمایل به خرید دستگاه ایکس ری فرودگاه دارید، روی لینک قیمت دستگاه ایکس ری کلیک کنید و یا با شماره زیر تماس بگیرید : 09046960569

 

دستگاه ایکس ری فروگاه چگونه کار می کند؟

وقتی کالا (چمدان، کیف، ساک) خود را برای بازرسی به دستگاه ایکس ری فردگاه می‌سپارید، یک تسمه نقاله آن را به داخل تونل تصویر برداری اشعه ایکس انتقال می‌دهد و از سمت دیگر تونل بیرون می‌آید.. پرتوهای ایکس مانند نور دارای امواج الکترومغناطیسی هستند، اما انرژی بیشتری دارند، بنابراین می‌توانند در بسیاری از مواد نفوذ کنند. دستگاه اسکنر فرودگاه ها معمولاً مبتنی بر یک سیستم اشعه ایکس با انرژی دوگانه است. این سیستم دارای یک منبع پرتو X است که پرتوهای ایکس را معمولاً در محدوده 140 تا 160 کیلوولت پیک (KVP) ارسال می‌کند. KVP به میزان نفوذ اشعه ایکس اشاره دارد. هر چه KVP بالاتر باشد، اشعه ایکس بیشتر نفوذ می‌کند.

پس از عبور اشعه ایکس از آیتم، توسط یک آشکارساز گرفته می‌شود. سپس این آشکارساز پرتوهای ایکس را به فیلتری منتقل می‌کند، که پرتوهای ایکس با انرژی کمتر را مسدود می‌کند. اشعه ایکس پرانرژی باقیمانده به آشکارساز دوم برخورد می‌کند. یک مدار کامپیوتری پیک آپ های دو آشکارساز را برای نمایش بهتر اجسام کم انرژی، مانند بیشتر مواد آلی، مقایسه می‌کند.

از آنجایی که مواد مختلف اشعه ایکس را در سطوح مختلف جذب می‌کنند، تصویر روی مانیتور به اپراتور دستگاه اجازه می‌دهد موارد متمایز داخل کیف یا چمدان شما را ببیند. اقلام معمولاً بر روی مانیتور نمایشگر بر اساس محدوده انرژی که از جسم عبور می‌کند با رنگ‌های متفاوتی نمایش داده می‌شوند تا یکی از سه دسته اصلی را نشان دهند:

  • موادل آلی و ارگانیک
  • مواد غیر آلی
  • فلزات

رنگ‌هایی که برای نشان دادن مواد غیر آلی و فلزات استفاده می‌شود ممکن است در مدلهای مختلف دستگاه ایکس ری متفاوت باشد، همه سیستم‌های اشعه ایکس از سایه‌های نارنجی برای نشان دادن «ارگانیک» استفاده می‌کنند. این به این دلیل است که بیشتر مواد منفجره آلی هستند. اپراتورهای ماشین آموزش دید‌ه‌اند تا به دنبال اقلام مشکوک باشند  و نه فقط موارد مشکوک مانند تفنگ یا چاقو، بلکه هر چیزی که می‌تواند جزء یک وسیله انفجاری دست ساز باشد.

دستگاه-ایکس-ری-فرودگاه-چگونه-کار-میکند

یک تصور غلط رایج این است که دستگاه اشعه ایکس مورد استفاده برای بررسی وسایل همراه به فیلم و رسانه‌های الکترونیکی آسیب می‌رساند. در واقع، در ساخت تمام اسکنر های ایکس ری، ایمنی افراد و اشیاء مختلف در نظر گرفته می‌شود. این بدان معناست که میزان تابش اشعه ایکس به اندازه کافی زیاد نیست که به فیلم عکاسی آسیب برساند. از آنجایی که رسانه های الکترونیکی می‌توانند تشعشعات بسیار بیشتری را نسبت به فیلم تحمل کنند، از آسیب نیز در امان هستند. با این حال، اسکنر سی‌تی‌سی و بسیاری از سیستم‌های پرانرژی اشعه ایکس که برای بررسی چمدان‌های تحویل‌شده استفاده می‌شوند، می‌توانند به فیلم آسیب برسانند (رسانه‌های الکترونیکی هنوز ایمن هستند)، بنابراین باید همیشه فیلم را با خود در هواپیما حمل کنید.

اقلام الکترونیکی، مانند رایانه های لپ تاپ، دارای اقلام مختلف بسیار زیادی هستند که در یک منطقه نسبتاً کوچک بسته بندی شده اند که تعیین اینکه آیا بمبی در دستگاه پنهان شده است یا خیر، دشوار است. به همین دلیل ممکن است از شما خواسته شود لپ تاپ یا PDA خود را روشن کنید. اما حتی این نیز شواهد کافی نیست زیرا یک مجرم ماهر می‌تواند یک بمب را در یک دستگاه الکترونیکی کار مخفی کند. به همین دلیل، بسیاری از فرودگاه‌ها دارای مواد شیمیایی هستند. این در اصل یک آزمایشگاه شیمی‌خودکار در یک جعبه است. در فواصل زمانی تصادفی، یا اگر دلیلی برای مشکوک شدن به دستگاه الکترونیکی که شخصی حمل می‌کند وجود داشته باشد، مامور امنیتی به سرعت پارچه ای را روی دستگاه می‌کشد و پارچه را روی دستگاه ردیابی قرار می‌دهد. sniffer پارچه را برای هر گونه باقیمانده از انواع مواد شیمیایی مورد استفاده برای ساخت بمب تجزیه و تحلیل می‌کند. اگر باقیمانده ای وجود داشته باشد، ردگیر به مامور امنیتی در مورد بمب احتمالی هشدار می‌دهد. علاوه بر اسنیفرهای رومیزی مانند این، نسخه‌های دستی نیز وجود دارد که می‌توان از آن برای «بو کردن» کمدها و دیگر فضاهای بسته و چمدان‌های بدون مراقبت استفاده کرد.

اشعه ایکس فرودگاه چگونه کار می کند؟

بسیاری از افراد در شرایط مختلف با تجهیزات اشعه ایکس مواجه شده اند. اگرچه در مکان‌هایی که حجم زیادی بار و افراد در حال تردد هستند، مانند فرودگاه‌ها و بنادر، بیشتر دیده می‌شوند، اما می‌توان این دستگاه‌ها را در ساختمان‌های تجاری و محیط‌هایی که نگرانی زیادی برای امنیت شخصی و اموال وجود دارد، پیدا کرد.

با این حال، اگرچه آنها بخشی از زندگی روزمره مدرن هستند، هنوز شک و تردید در مورد نحوه عملکرد دستگاه اشعه ایکس بسیار رایج است. چگونه می توانید از طریق یک مانع محکم ببینید؟ این تصویر چگونه روی صفحه نمایش داده می شود؟ آیا خطری برای سلامتی کاربر یا اپراتور وجود دارد؟ اینها سؤالات خاصی است که ذهن بسیاری از کسانی که با چنین تجهیزاتی روبرو می شوند را فرا می گیرد. پس بیایید از قبل همه چیز را روشن تر کنیم!

 

دستگاه ایکس ری فرودگاه به چه چیزهایی حساس است ؟

همانطور که گفتیم، دستگاه x ray با تابش اشعه ایکس به بسته‌های داخل تونل تصویربرداری، تصویری از آن را بر روی نمایشگر دستگاه نشان می‌دهد. این دستگاه تقریباً‌ قادر است تمامی انواع اجسام و اشیاء را تشخیص دهد. بعضی از اجسام مانند اسلحه، چاقو، بطری دارو، مایعات، و … که شکل و حجم مشخص دارند،‌ به راحتی در مانیتور دستگاه قابل تشخیص هستند.

اما سایر موادی که از روی حجم یا شکل قابل تشخیص نباشند، از روی بازتاب رنگ آنها توسط مأمور زبده و آموزش دیده شناسایی می‌شوند. از این طریق به راحتی انواع مواد مخدر، داروها و پودرهای ممنوعه، مشروبات الکلی و … شناسایی می‌شوند.

 

چرا امنیت در فرودگاه ها با اسکنر ایکس ری مهم است؟

تکنولوژی موجود امروزه یکی از متحدان اصلی در این زمینه است. با ارائه تجهیزات بازرسی و نظارت، تیم‌های امنیتی و مدیران می‌توانند دید هر چیزی را که در یک فرودگاه اتفاق می‌افتد، چه در دسترس عموم باشد و چه در مناطقی که جابجایی محموله انجام می‌شود، افزایش دهند.

هدف همیشه افزایش ایمنی کاربران و حرفه ای ها با جلوگیری از ورود مواد ممنوعه، محصولات قابل اشتعال و هرگونه اقلام غیرقانونی به هر هواپیما است. در این مرحله، دستگاه های مبتنی بر اشعه ایکس از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

مسئول اطمینان از ارزیابی کامل چمدان، بسته بندی و هر گونه اشیایی که مسافران ممکن است حمل کنند. بدون نیاز به باز کردن کیسه های خود یا انجام هر گونه روش تهاجمی، اشعه ایکس بازرسی کامل محتویات این موارد را تضمین می کند و تشخیص خطرات و تهدیدات را برای اپراتورها آسان تر می کند، با دقت بسیار زیاد در این روش بدون تهاجم به حوزه خصوصی کاربر. بدون سوء استفاده یا مزاحمت

آیا این روش برای سلامتی مضر است؟

اگرچه تشعشعات در عملیات شما وجود دارد، اما در عمل، پرتوهای اشعه ایکس برای بازرسی چمدان، کیسه های دستی، محموله و موارد دیگر هیچ آسیب یا خطری برای سلامت و سلامت فردی که از تجهیزات استفاده می کند یا شخصی که متعلقات او است، وارد نمی کند. در حال بازرسی هستند. این تجهیزات برای اسکن حجم ها به صورت هدفمند طراحی شده اند. این بدان معنی است که پرتوها فقط در فضایی که جسم اسکن شده در آن قرار دارد پرتاب می شود.

این تجهیزات دارای یک تونل است که حجم از آن وارد می شود و از لحظه ای که از پرده سربی عبور می کند، اسکن می شود. هنگامی که در حال کار نیست، هیچ تشعشعی وجود ندارد. تشعشعات تنها زمانی ساطع می شود که چمدان داخل تجهیزات باشد. علاوه بر این، پرده های سربی وجود دارد که از هرگونه انتشار خارجی صاعقه و نشت پرتو جلوگیری می کند. به این ترتیب دستگاه تمام موارد را بررسی می کند.

برای VMI، ایمنی در استفاده بیشتر افزایش یافته است. دلیل این امر این است که این شرکت دارای مجوز CNEN (شورای ملی انرژی هسته ای) برای فروش تولید و بازاریابی تجهیزات خود است. برای دریافت این مجوز باید تعدادی ارزیابی را پشت سر گذاشته و استانداردهای صنعت و مقررات فنی را رعایت کرد.

تضمین دیگری که تجهیزات VMI بسیار ایمن و قابل اعتماد هستند این است که همه تکنسین هایی که روزانه با آن کار می کنند و بیشتر در معرض تشعشع هستند، هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کنند. همه این متخصصان به طور فعال با گذراندن یک دزیمتر فرسوده هر روز مورد ارزیابی قرار می گیرند.

مزایای داشتن VMI SECURITY چیست؟

در نهایت، تردیدی وجود ندارد که امنیت یکی از مهم ترین مواردی است که باید در فرودگاه ها تقویت شود. خطرات امروزی وجود دارد، این یک واقعیت است – با ابزارهای مناسب، متخصصان آموزش دیده و پشتیبانی فناوری، می توان تا حد زیادی وقوع حوادثی را که صداقت افراد را در فرودگاه ها آشکار می کند، به حداقل رساند.

در این زمینه، VMI Security مدرن ترین و کارآمدترین تجهیزات را از نظر بررسی حجم شخصی، محموله و چمدان به بازار ارائه می دهد. این شرکت با تجربه گسترده در بخش، نقش مهمی در بهینه‌سازی امنیت در محیط‌هایی دارد که تعداد زیادی از افراد را مدیریت می‌کند، مانند:

  • فرودگاه ها
  • پورت ها
  • رویدادهای بزرگ
  • امکانات تجاری
  • هتل ها
  • بانک ها
  • دادگاه ها، مراکز امنیتی و …

VMI به طور مداوم در حال نوآوری و توسعه بهترین راه حل های بازرسی امنیتی در جهان است. با توجه به تجربه گسترده خود، بهترین راه حل ها را در هر زمینه ایکس ری ارائه می دهد

کسب و کار، ارائه تمام پشتیبانی و پشتیبانی فنی مورد نیاز مشتری برای بازرسی موارد:

  • ظروف
  • پالت
  • بار مسافر
  • وسایل نقلیه و …

مأمورین مراقب بازرسی فرودگاه

افسر-گیت-فرودگاه

نیروی انسانی به کار گرفته شده در گیت فرودگاه،‌  جزو نیروهای زبده و آموزش دیده هستند که تبحر و مهارت زیادی در تشخیص انواع تهدیدها دارند. این نیروها و افسران در بخش‌های مختلف از جمله بررسی و تطبیق هویت مسافران، بازرسی بدنی افراد توسط  دستگاه گیت بازرسی فرودگاه (فلزیاب‌ها، بررسی و کنترل مانیتور دستگاه ایکس ری و …) فعالیت دارند.

علاوه بر این، مأمورین مراقبتی به طور کامل رفتار مسافرین را نیز در نظر دارند و هر رفتار مشکوک (حتی شوخی‌ها) را نیز جدی گرفته و به دقت تمامی امور را رصد می‌کنند.

درباره دستگاه اسکنر فرودگاه

ایمن نگه داشتن مکان های عمومی‌مانند فرودگاه ها کار بزرگی است. بازرسی اداره امنیت حمل و نقل (TSA) در فرودگاه ها مسافران و اقلام شخصی را از نظر اقلام خطرناکی مانند سلاح، مواد شیمیایی و مایعات که به عنوان وسایل دستی مجاز نیستند، بررسی می‌کنند. آنها از تجهیزات بازرسی مانند راکت و گیت بازرسی فلزیاب، دستگاه های امواج میلی متری، اشعه ایکس پراکنده پس و دستگاه های اشعه ایکس کابینتی استفاده می‌کنند. این دستگاه ها همچنین مواردی را که ممکن است پنهان شده باشند را شناسایی می‌کنند.
انواع مختلفی از تجهیزات بازرسی که امروزه در فرودگاه ها استفاده می‌شود، هر کدام هدف غربالگری متفاوتی دارند. دستورالعمل هایی برای استفاده از تجهیزات به منظور ایمن نگه داشتن شما وجود دارد.

تجهیزات اسکن پرتوهای غیر یونیزان

گیت های بازرسی فلزیاب از میدان های مغناطیسی برای کمک به شناسایی اجسام فلزی استفاده می‌کنند. میدان های مغناطیسی توسط جریان جریان از طریق سیم ها یا وسایل الکتریکی تولید می‌شوند. فلزیاب ها با استفاده از یک پالس مختصر جریان الکتریکی میدان مغناطیسی ایجاد می‌کنند. در صورت وجود اشیاء فلزی مانند ساعت یا سگک کمربند، میدان مغناطیسی به دستگاه بازتاب می‌شود. سیگنال بازگشت توسط دستگاه تشخیص داده می‌شود و یک صدای بوق برای هشدار به عامل TSA تولید می‌شود.
فلزیاب ها مقادیر بسیار کمی‌از فلز را نادیده می‌گیرند، مانند دکمه روی شلوار جین یا گوشواره های کوچک. برخی از تجهیزات از پرتوهای غیریونیزان استفاده می‌کنند. تابش غیریونیزان انرژی کافی برای حرکت اتم‌ها در یک مولکول به اطراف یا ایجاد ارتعاش آنها را دارد، اما برای حذف الکترون‌ها از اتم‌ها کافی نیست. در فرودگاه‌ها، گیت بازرسی و دستگاه‌های موج میلی‌متری از پرتوهای کم انرژی و غیریونیزان برای ارسال انرژی به سطوح اسکن شده استفاده می‌کنند. انرژی که از سطح اسکن شده به عقب باز می‌گردد، اشیاء موجود را نشان می‌دهد، یا می‌تواند تصویری ایجاد کند که عوامل TSA می‌توانند از آن برای نشان دادن مواردی که ممکن است نیاز به بررسی بیشتری داشته باشند، استفاده کنند.

دستگاه های بازرسی موج میلی متری از امواج فرکانس رادیویی غیر یونیزه برای شناسایی تهدیدها استفاده می‌کنند. دستگاه امواج را از بدن منعکس می‌کند و به دستگاه برمی‌گردد. اسکنرهای موج میلی متری انرژی بسیار کمتری نسبت به تلفن همراه منتشر می‌کنند. دستگاه‌های موج میلی متری قطعات مهمی‌از تجهیزات امنیتی فرودگاه هستند زیرا می‌توانند تهدیدات پنهانی مانند اسلحه و چاقو را نشان دهند. اگر وقتی کسی اسکن می‌شود هیچ سلاح یا تهدیدات احتمالی دیگری وجود نداشته باشد، صفحه سبز می‌شود و “OK” را نشان می‌دهد. اگر یک شی شناسایی شود، همراه با یک طرح کلی بدنه برای نشان دادن مکان روی صفحه ظاهر می‌شود. هر چیزی که در اسکن نشان داده می‌شود یک شی یا تهدید واقعی نیست، بنابراین TSA برای تأیید یک pat-down انجام می‌دهد.

تجهیزات اسکن اشعه یونیزان

این تصاویر همان چیزی است که ماموران TSA هنگام عبور از ماشین موج میلیمتری می‌بینند.

تصویر-اسکن-اشعه-ایکس
برخی از تجهیزات بازرسی از پرتوهای یونیزان استفاده می‌کنند. پرتوهای یونیزان دارای انرژی زیادی هستند که می‌توانند الکترون ها را از اتم ها خارج کنند، فرآیندی که به نام یونیزاسیون شناخته می‌شود. فرودگاه ها از تشعشعات یونیزان برای اسکن مسافران و چمدان ها استفاده می‌کنند. بسته به نوع ماشین، از پرتوهای یونیزان برای شناسایی اشیایی که ممکن است توسط مسافران پنهان شده باشد و برای ایجاد تصاویری از آنچه در چمدان است استفاده می‌شود.

 

دستگاه اسکن بدن در فرودگاه

از دستگاه اسکن بدن Backscatter برای شناسایی تهدیدهایی مانند سلاح یا مواد منفجره که ممکن است یک فرد زیر لباس خود حمل کند استفاده می‌شود. ماشین های پراکنده برگشتی از اشعه ایکس با انرژی بسیار کم استفاده می‌کنند که به خود دستگاه منعکس می‌شود. به طور کلی، میزان تشعشع دریافتی از یک ماشین پراکنده برگشتی برابر با مقدار تابش کیهانی دریافت شده در طول دو دقیقه پرواز است و خطر اثرات سلامتی بسیار بسیار کم است.
در مورد سیستم های اشعه ایکس کابینتی که برای بررسی چمدان ها و وسایل همراه استفاده می‌شود، دیوارهای ضخیم کابینت محصور و پرده های سربی در نقاط ورودی و خروجی کابینت ها از خروج تشعشعات جلوگیری می‌کند. ماشین‌ها باید استانداردهای سختگیرانه‌ای را در مورد میزان خروج تشعشع از کابینت رعایت کنند. ماشین ها همچنین باید دارای قفل، چراغ های هشدار دهنده و برچسب های هشدار دهنده باشند تا شما را ایمن نگه دارند.

دستگاه-اسکن-بدن-در-بعضی-فرودگاه-ها-استفاده-میشود

آنچه شما می‌توانید انجام دهید

خطرات را بشناسید. بازرسی فرودگاه با شناسایی سلاح های مخفی و سایر خطراتی که برای سفر ایمن خطوط هوایی تایید نشده اند، به ایمنی مسافران کمک می‌کند. خطر اثرات سلامتی ناشی از سیستم‌های پرتو ایکس پراکنده و ماشین‌های موج میلی‌متری بسیار بسیار کم است. با این حال، اگر نگران غربالگری اشعه ایکس یا امواج میلی‌متری هستید، لازم نیست از این دستگاه‌ها عبور کنید. به جای آن می‌توانید از تجهیزات بازرسی pat-down بخواهید.

 

سوالات متداول

 

دستگاه x ray فرودگاه چه چیزهایی را نشان می‌دهد و چه چیزهایی را نشان نمی‌دهد؟

اسکنر ایکس ری فرودگاه تقریباً تمام موارد را تشخیص می‌دهد و شاید تعداد محدودی از موارد باشد که قادر به شناسایی آن نباشد. برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید: دستگاه ایکس ری چه چیزی را نشان نمی دهد؟

آیا دستگاه ایکس ری فرودگاه قرص را نشان می‌دهد؟

پاسخ کوتاه : بله

اطلاعات بیشتر : دستگاه ایکس ری فرودگاه قرص را نشان میدهد

دستگاه بازرسی بدنی فرودگاه چیست

در حال حاضر دستگاه اسکن بدن در فرودگاه بیشتر از نوع گیت فلزیاب هستند و اسکنرهای ایکس ری بدنی کمتر استفاده می‌شوند.

برای آشنایی بیشتر با تجهیزات بازرسی بدنی از این لینک استفاده کنید :‌ بازرسی بدنی افراد [انواع بازرسی بدنی و تجهیزات آن]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا