دستگاه ایکس ری گمرک

گمرک بیشتر در مبادی ورودی و خروجی کشورها مستقر است و بر ورود و خروج کالاها نظارت دارد. اداره گمرک در هنگام کنترل ورود و خروج کالا از فناوری ، تاکتیک‌ها و تجهیزات پیشرفته استفاده می‌کند. یکی از این تجهیزات دستگاه های ایکس ری هستند نقش مهمی در غربالگری کانتینرها، کامیون‌ها و … دارند. هدف از بازرسی های انجام شده جلوگیری از قاچاق کالا، جلوگیری از جابجایی کالاهای ممنوعه، ارتقاء امنیت و کمک به بهبود قانونی مالیات است.

در پایانه های مسافربری و سالن های بازرسی وسایل نقلیه ، از دستگاه ایکس ری برای اسکن کانتینر، کامیون، چمدان، تایر خودرو و لاستیک های یدکی استفاده می‌شود . با استفاده از اسکنرهای ایکس ری ثابت نصب شده در گمرک و بندرها، امکان اسکن کل کامیون ها وجود دارد.

دستگاه ایکس ری گمرک از فناوری تصویربرداری با اشعه ایکس برای به دست آوردن تصاویر از مواد با چگالی مختلف استفاده می‌کند ، تا بتواند بازرسی کاملی از کالها داشته باشد. این دستگاه می تواند به طور موثری مخزن مخفی در بدنه خودرو، لایه کانتینر و غیره مانند سلاح ، مواد منفجره ، مواد مخدر ، کالاهای قاچاق و غیره را شناسایی کند.

استفاده از این تجهیزات به صورت گسترده در گمرک ، کنترل مرز ، بنادر ، مراکز حمل و نقل و  بازرسی های بزرگراه‌ها در حال افزایش است.

دستگاه ایکس ری سیار مخصوص گمرک

ویژگی‌ها و مزایا

– راندمان بالا : نرخ عبور تا 120 وسیله نقلیه در ساعت تحت حالت ثبات و حداکثر 25 وسیله نقلیه در ساعت در حالت سیار. (15 کیلومتر در ساعت،  0.4m/s)

– انعطاف پذیری : دستگاه ایکس ری گمرک می‌تواند به سرعت به مکان‌های مختلف منتقل شذع و با توجه به شرایط هر سوژه، حالت اسکن مختلف را انتخاب کند.

– سازگاری : دستگاه‌های ایکس ری که در گمرک استفاده می‌شوند، دارای طراحی جمع و جور بوده و توانایی کارکرد در شرایط مختلف جوی (گرما و سرما) را دارند.

– دقت بالا : قدرت نفوذ بالا، تصویر شفاف، دقت بالا ، می‌تواند سرعت بازرسی را افزایش دهده و مشکل راندمان پایین و کمبود وقت در بازرسی دستی را حل کند.

– مدت زمان طولانی کار : این دستگاه‌ها قابلیت استفاده طولانی مدت و مستمر به صورت 24 ساته را در تمامی شرایط آب و هوایی دارند.

– محدوده دمایی عملکرد : 30- الی 60 درجه سانتیگراد

– محدوده رطوبت عملکرد : 0 ٪ – 99 ٪

– سیستم تولید و پردازش تصویر پیشرفته : ارائه تصویر مبدل اشعه ایکس، تصویر حافظه ویدیوی دیجیتال، توابع پردازش، پردازش تصویر در زمان واقعی، نظارت بر وضعیت سیستم در زمان واقعی، نظارت بر وضعیت در حال اجرا،مدیریت بانک اطلاعاتی،  توابع انتقال تصویر و داده، ، بایگانی و ارائه گزارش، سوابق چاپ و رویداد

– نمایشگر : مانیتور “32 با وضوح بالا (LCD مسطح)

– ژنراتور : انرژی دوگانه متناوب 7.5/4 mev (می تواند انرژی منفرد 4 مگاوات یا 7.5 میلی ولت • خنک کننده باد) را از سمت خود تنظیم کند.

– توان و منبع تغذیه :  380VAC سه فاز، 50 هرتز، کمتر از 22 کیلو ولت

– سایر : رنگ / سفید و سیاه، ارگانیک/معدنی/مخلوط، فوق العاده تقویت، تقویت لبه، معکوس، تساوی هیستوگرام،تحول لگاریتمی، زوم مداوم، دیوار محافظ ، بررسی دروازه ، ایستگاه کنترل از راه دور ، اتاق بررسی ، سیستم تشخیص سرعت ، چراغ راهنمایی ، تشخیص پلاک ، تحت بازرسی وسایل نقلیه ، دوربین مدار بسته ، عملیات آب و هوا، سیستم تشخیص تابش (CBT) ، ژنراتور قدرت دیزل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا