دستگاه ایکس ری پرتابل یا دستی

امروزه، تصاویر X-Ray با کیفیت بالا دیگر مشکلی برای دستگاه های پرتابل اشعه ایکس (مونوبلاک) مورد استفاده برای غربالگری EOD چمدان یا سایر اسکن های امنیتی نیست. فناوری فرکانس بالا مدرن به معنای عملکرد بالا با استفاده از منبع تغذیه استاندارد (220V/110V) در قالب مینیاتوری است. وزن کم، عملکرد کاربر پسند و رابط یکپارچه برای استفاده از دستگاه اشعه ایکس با سیستم آشکارساز DR طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی را برای نظارت بر مرز، پزشکی قانونی، ضد شنود و امنیت خصوصی تضمین می کند.

دستگاه ایکس ری دستی یا قابل حمل (پرتابل)، برای بازرسی بخشهای مختلف اتومبیل‌ها و سایر موارد در جاهای مختلف استفاده می‌شود. مزیت این مدل قابل حمل بودن آن است، اما بر خلاف تصویر خیلیها، قیمت آن اصلا!‌ ارزان نیست و از بعضی از مدلهای دستگاه ایکس ری  گران‌تر است.

برای استفاده از ایکس ری دستی نیاز به یک لپ تاپ برای نصب نرم افزار مخصوص جهت تجزیه و تحلیل تصاویر دارید. در ضمن باید حتماً‌ آموزشهای کافی برای کار با دستگاه و نرم افزار دریافت کنید.

دستگاه-ایکس-ری-دستی

مشخصات فنی این دستگاه در تصویر زیر قابل مشاهده است

portable-xray-specification

 

اسکنرهای قابل حمل بار اشعه ایکس به جای مجموعه ای از ابزارهای اسکن استاندارد، ویژگی دارند. اکثر اسکنرهای حمل بار اشعه ایکس ساده و کارآمد هستند و می توانند برای برنامه ریزی عمیق، در استفاده آنلاین باشند. اسکنرهای حمل بار اشعه ایکس روشی ساده و کارآمد برای تجزیه و تحلیل داده‌های مهم و برای هر برنامه‌ریزی عمیقی هستند.
اکثر اسکنرهای دندان باگ اشعه ایکس حمل آسانی دارند، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد اندازه پارچه یا شکل وسیله نقلیه خود ندارند. علاوه بر این، یک اسکنر اشعه ایکس قابل حمل یک راه آسان برای حمل کیسه های اشعه ایکس با خود است، بنابراین آنها نیازی به نگرانی در مورد تخریب وسایل نقلیه یا محیط زیست خود ندارند. علاوه بر این، حمل کیسه های اشعه ایکس و حمل کیسه های اشعه ایکس با آنها، حمل کیسه های اشعه ایکس و سایر محصولات اشعه ایکس را آسان می کند.

این امر تشخیص و درمان را آسان تر می کند. و علاوه بر این، اسکنرهای پرتابل اشعه ایکس حمل و نقل و مقایسه با دستگاه های دیگر آسان تر است. اسکنرهای کوچک قابل حمل اشعه ایکس حمل و در مقایسه با دستگاه‌های دیگر آسان‌تر است، زیرا دستگاه‌های موجود در کیسه بزرگ در مقایسه با اسکنرهای اشعه ایکس معمولی به دقت کمتری نیاز دارند.

همچنین می‌تواند ضایعات کیسه‌ها را کاهش دهد و یکی از مزایای مهم استفاده از کیسه‌های اشعه ایکس قابل حمل است. علاوه بر این، یک دستگاه باگنر پرتابل ایکس یک اقدام کارآمد و قابل انجام است، زیرا مشتری نمی تواند چندین مورد را به طور همزمان حمل کند.

دستگاه ایکس ری دستی چیست؟

از اسکنرهای دستی Backscatter برای شناسایی تهدیدهایی مانند سلاح یا مواد منفجره که ممکن است یک فرد زیر لباس خود حمل کند استفاده می شود. ماشین های پراکنده برگشتی از اشعه ایکس با انرژی بسیار کم استفاده می کنند که به خود دستگاه منعکس می شود.

دستگاه ایکس ری قابل حمل چگونه کار می کند؟

اینها توسط یک موتور الکتریکی تامین شده توسط یک باتری تغذیه می شوند که به حرکت کمک می کند زمانی که رادیوگراف واحد متحرک را با تلاش کمتری هدایت می کند. سیستم های سیار اشعه ایکس اغلب برای انجام رادیوگرافی قفسه سینه برای بیمارانی که نمی توانند به بخش رادیولوژی منتقل شوند استفاده می شود.

فاصله ایمن با دستگاه اشعه ایکس قابل حمل چقدر است؟

حداقل 6 فوت (2 متر) از منبع تابش اشعه ایکس دور بمانید. تابش به طور قابل توجهی با فاصله کاهش می یابد. نزدیک تجهیزات اشعه ایکس نباشید، در صورت عدم نیاز، دور شوید.

 

دستگاه ایکس ری پرتابل (قابل حمل) یا دستی، از همان تکنولوژی سایر دستگاههای xray استفاده می‌کند و برای بازرسی ماشینها و سایر موارد استفاده می‌شود. مزیت این مدل، وزن سبک و قابل حمل بودن آن است که به راحتی می‌توان در هر جایی از آن استفاده کرد. اما این دستگاه نیاز به یک کامپیوتر یا لپ تاپ دارد تا نرم افزار مخصوص روی آن نصب شده و جهت تحلیل تصاویر از آن استفاده شود.

 

مطالب مرتبط :

خرید دستگاه ایکس ری چمدانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا