چطور یک موبایل یاب حرفه ای انتخاب کنم ؟

دستگاهی که مختص شناسایی موبایل باشد، تولید نشده است. اما یک سری دستگاه‌ها هستند که برای کارهای دیگری طراحی شده‌اند، اما گوشی موبایل را نیز شناسایی می‌کنند. از این رو در مدارس یا آزمون‌های نهایی مدارس و دانشگاه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور مثال راکت‌های فلزیاب دستی برای بازرسی بدنی افراد و شناسایی انواع فلزات طراحی شده‌اند. این تجهیزات موبایل را هم به دلیل فلزات آن شناسایی می‌کنند. یا دستگاه‌های ضد جاسوسی که با نام فرکانس یاب هستند، می‌توانند موبایل را از طریق امواج آن شناسایی کنند. از این رو این دو گروه محصولات به عنوان گوشی یاب در مدارس و کنکور هم استفاده می‌شوند.

نکات مهم در خرید یک موبایل یاب حرفه ای

تا اینجای کار متوجه شدیم که از راکت های بازرسی بدنی و دستگاه های فرکانس یاب برای شناسایی موبایل و سایر تجهیزات مانند هندزفری، ساعت هوشمند و … استفاده می‌شود. برای اینکه بهترین و دقیق‌ترین موبایل یاب را انتخاب و خریداری کنید، به نکات زیر توجه داشته باشید.

تفاوت راکت بازرسی و فرکانس یاب

ابتدا به تفاوت این دو گروه محصول توجه داشته باشید تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشید :

  • راکت بازرسی بدنی فلزات را شناسایی می‌کند و تجهیزاتی مانند موبایل نیز بدلیل داشتن مقادیری فلز در بدنه و برد به راحتی توسط این دستگاه‌ها شناسایی می‌شوند. حتی اگر گوشی خاموش باشد، توسط راکت موبایل یاب شناسایی خواهد شد. مشکلی که این دستگاه‌ها دارند، این است که ممکن است در کنار گوشی همراه، فلزات ریز مانند گوشواره، دکمه فلزی لباس، سکه و هر فلز کوچک دیگری هم شناسایی شود و در کار شناسایی موبایل اختلال بوجود آورد. برای حل این مشکل می‌توانید از راکت ‌هایی استفاده کنید که قدرت بالا و قابلیت تنظیم حساسیت دارند تا با کاهش حساسیت یا افزایش فاصله، مشکل حل شود.
  • فرکانس یاب امواج و سیگنال بی‌سیم را شناسایی می‌کند و به راحتی انواع سیگنال و خطوط مخابراتی موبایل را تشخیص می‌دهند. مزیت این گروه از محصولات این است که فلزات را شناسایی نمی‌کنند. اما اگر گوشی خاموش باشد یا روی حالت پرواز قرار گیرد، احتمال تشخیص به شدت کاهش می‌یابد.

با توجه به توضیحات ارائه شده و تجربه شخصی، به نظر من راکت های بازرسی بدنی کارایی بیشتری در شناسایی و تشخیص انواع گوشی همراه دارند.

 

ویژگی‌های راکت موبایل یاب مناسب

برای انتخاب یک راکت موبایل یاب خوب و حرفه‌ای به نکات زیر توجه داشته باشید :

  • قدرت و حساسیت بالا : اگر راکت بازرسی حساسیت و قدرت بالایی داشته باشد، از فاصله بیشتر از 10 سانتی‌متر هم موبایل را تشخیص می‌دهد و خبر خوب این است که در این فاصله فلزات کوچک اسکن نمی‌شوند.
  • قابلیت تنظیم حساسیت : اگر دستگاهی خریداری کنید که قابلیت تنظیم حساسیت داشته باشد، بسته به نیاز خود می‌توانید سطح حساسیت دستگاه را تنظیم کنید. به طور مثال با کاهش حساسیت دستگاه در فاصله نزدیک هم فلزات ریز و کوچک اسکن نخواهند شد.
  • کیفیت باتری : راکت های بازرسی با باتری کار می‌کنند و باتری می‌تواند قابل شارژ یا معمولی باشد. اگر به صورت مستمر و روزانه از راکت استفاده می‌کنید، بهتر است از باتری شارژی استفاده کنید. اما در موارد استفاده موردی مثل آزمون کنکور، استفاده از باتری معمولی غیر قابل شارژ به صرفه‌تر است. نکته بسیار مهم اینست که باید از باتری با کیفیت بالا استفاده کنید. هر چه کیفیت، شارژ و قدرت باتری بیشتر باشد، عملکرد راکت بازرسی بدنی در شناسایی بهتر خواهد بود. باتریهای لیتیومی کیفیت و طول عمر بالایی دارند.
  • حمل آسان : به دلیل اینکه این دستگاه‌ها به صورت دستی و قابل حمل استفاده می‌شوند، باید دارای وزن سبک، دستگیره نرم، بند و محافظ باشند تا حمل آسان و استفاده راحت‌تر از آن میسر باشد. کیف یا غلاف محافظ نیز از دستگاه در برابر وارد آمدن ضربات محافظت خواهد کرد.
  • سایر امکانات : امکاناتی مانند نوع هشدار (لرزش، صدا، نور، هندزفری)، جنس بدنه، گارانتی و پشتیبانی، ابعاد سطح شناسایی و … نیز از جمله مواردی هستند که در زمان خرید باید به آنها توجه کنید.

 

ویژگی‌های دستگاه فرکانس یاب مناسب

دستگاه‌های فرکانس یاب با نام ردیاب و سیگنال یاب نیز شناخته می‌شوند. از جمله نکات مهم در انتخاب سیگنال یاب موبایل می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

  • محدوده فرکانس قابل شناسایی : هر چه دستگاه فرکانس های بیشتری را شناسایی کند، احتمال تشخیص انواع گوشی همراه بیشتر خواهد شد.
  • فاصله تشخیص : دوست دارید از چه فاصله ای موبایل را شناسایی کنید. بعضی از افراد فکر می‌کنند اگر از فاصله دور بشود، امواج را اسکن کرد، خوب است. اما در تعداد زیاد افراد این مورد اصلاً‌ به کار نمی‌آید. بهترین فاصله برای تشخیص اینکه چه کسی گوشی بهمراه دارید، زیر 0.5 متر است.
  • قدرت باتری : هرچه کیفیت و قدرت باتری بیشتر باشد، کارایی و عملکرد دستگاه بهتر خواهد بود.
  • از جمله سایر امکانات مهم می‌توان به جنس بدنه مستحکم، وزن سبک و قابلیت تنظیم حساسیت اشاره کرد.

 

خرید راکت موبایل یاب

خرید دستگاه سیگنال یاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا