بازرسی بدنی در امتحانات نهایی

با فرا رسیدن زمان امتحانات نهایی و کنکور، مدیران مدارس و مسئولین برگزار کننده امتحانات سعی در برگزاری بهتر و با امنیت بیشتر هستند. نتیجه تلاش و کوشش دانش آموزان و داوطلبان در طی سال در امتحان پایان ترم یا آزمون کنکور مشخص خواهد شد. بنابراین لازم است مسئولین مرتبط زمینه برگزاری این آزمون در بستری آرام و امن و در فضایی سالم صورت گیرد.

متأسفانه بعضی از دانش آموزان و داوطلبان با استفاده از تکنولوژی‌های جدید مانند گوشی‌های هوشمند، ساعت هوشمند و … سعی در دسترسی به جواب سوالات و تقلب در امتحان را دارند که مخالف قانون و جرم محسوب می‌شود. یک راهکار برای جلوگیری از ورود این وسایل به سالن امتحان بازرسی بدنی است. اما بازرسی فیزیکی با دست چندان جالب نیست و علاوه بر زمان‌بر بودن ممکن است با واکنش منفی افراد نیز روبرو شود. از این رو استفاده از تجهیزات مدرن نظیر راکت بازرسی بدنی و دستگاه های سیگنال یاب راهکار بسیار مناسبی به نظر می‌رسد.

 

ورود چه وسایلی به داخل جلسه آزمون کنکور و امتحانات ممنوع است ؟

به طور کلی همراه داشتن هر وسیله الکترونیکی حافظه دار همراه دانش آموز و داوطلب در سر جلسه آزمون ممنوع است. از جمله این وسایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع گوشی هوشمند
  • تبلت و کامپیوتر
  • ساعت، انگشتر و خودکار هوشمند
  • هندزفری
  • دستگاه پخش ویدئو و صوت
  • کتاب و جزوه
  • ….

برای بازرسی بدنی در آزمون نهایی از چه دستگاهی استفاده می‌شود ؟

دو گروه از دستگاه‌ها برای بازرسی بدنی در امتحانات نهایی کاربرد دارند:

  • راکت بازرسی بدنی که با نام راکت گوشی یاب نیز شناخته می‌شود
  • دستگاه سیگنال یاب یا فرکانس یاب

خرید راکت موبایل یاب

خرید دستگاه سیگنال یاب

 

آیا استفاده از این دستگاه‌ها منع قانونی ندارد؟

خیر. استفاده از راکت های بازرسی بدنی و سیگنال یاب در مدارس و جلسات آزمون هیچ منع قانونی ندارد.

آیا استفاده از این دستگاه‌ها برای سلامتی افراد مضر است؟

خیر. امواج راکت بازرسی و سیگنال یاب ها هیچ ضرری برای سلامتی دانش آموزان و افراد دیگر ندارد.

راکت بازرسی بدنی چگونه کار می‌کند ؟

راکت بازرسی بدنی یک دستگاه فلزیاب است که اشیاء مختلف را از طریق فلزات موجود در آنها شناسایی می‌کند. این دستگاه یک میدان مغناطیسی در محدوده نزدیک خود ایجاد کرده و هر شیء دارای فلز که در این محدوده قرار گیرد، توسط دستگاه شناسایی شده و راکت آلارم می‌دهد. به دلیل اینکه بخش بزرگی از وسایل الکترونیکی از فلز ساخته شده، بنابراین به راحتی توسط این راکت شناسایی می‌شود. حتی اگر موبایل یا هر وسیله الکترونیکی دیگر خاموش باشد، شناسایی خواهد شد.

این دستگاه‌ها در مدل‌های مختلفی ارائه می‌شوند و دارای حساسیت متفاوتی در تشخیص هستند. از جمله بهترین انواع این دستگاه‌ها می‌توان به مدل MD101 و MD102 اشاره کرد که کیفیت و قیمت بسیار مناسبی ندارند.

دستگاه سیگنال یاب چگونه کار می‌کند ؟

دستگاه های سیگنال یاب امواج و فرکانس را ردیابی و شناسایی می‌کنند. بنابراین هر وسیله الکترونیکی از جمله موبایل که دارای امواج هستند را به خوبی تشخیص می‌دهند. مد‌لهای مختلفی از فرکانس‌یاب ها موجود هست که هر کدام محدوده فرکانس خاصی را شناسایی می‌کنند. از میان مدل‌های موجود دستگاه‌های K68 و RF001  دارای کیفیت مناسبی هستند.

آیا امکان دور زدن این تجهیزات وجود دارد ؟

دستگاه‌های بازرسی بدنی را به هیچ وجه نمی‌توان فریب داد یا دور زد. همانطور که گفتیم این دستگاه‌ها حتی موبایل خاموش را هم شناسایی می‌کنند.  برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

آیا امکان دور زدن تجهیزات موبایل یاب وجود دارد؟

برای بازرسی بدنی در امتحانات نهایی از دستگاه سیگنال یاب استفاده کنیم یا راکت بازرسی ؟

هر کدام از این دستگاه‌ها عملکرد متفاوتی دارند، راکت های بازرسی بدنی، فلزیاب هستند و گوشی را در حالت خاموش هم شناسایی می‌کنند. اما دستگاه های سیگنال یاب،‌ امواج و فرکانس را ردیابی می‌کنند.

پیشنهاد ما به شما این است که از این دو دستگاه در کنار هم به صورت مکمل استفاده کنید. شما می‌توانید در ورودی سالن امتحان از راکت بازرسی برای تفتیش بدنی داوطلبین استفاده کنید و داخل سالن با استفاده از سیگنال یاب، موبایل و تجهیزات بی‌سیم دیگر را ردیابی و شناسایی نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا