دور زدن دستگاه فرکانس یاب (سیگنال یاب)

سیگنال یاب ها  برای شناسایی امواج رادیویی انواع دستگاه‌های بی‌سیم از جمله تلفن های همراه،‌ ردیاب gps، دوربین‌های مخفی بیسیم و … استفاده می‌شوند. در این بخش می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا امکان دور زدن دستگاه سیگنال یاب وجود دارد یا نه ؟

آیا امکان دور زدن دستگاه سیگنال یاب وجود دارد ؟

به طور کلی خیر، مگر اینکه شما به نوعی امواج رادیویی را مختل کنید. استفاده از مسدود کننده و مختل کننده امواج رادیویی موجب اختلال و از کار افتادن امواج دستگاه‌های بی سیم مانند موبایل شده و به این صورت دستگاه‌های سیگنال یاب نیز در پیدا کردن آنها به مشکل خواهند خورد.

یک راه بسیار آسان برای عدم شناسایی موبایل توسط فرکانس یاب وجود دارد و راهکار بسیار ساده‌ای است. وقتی موبایل خود را خاموش کنید، دیگر توسط سیگنال یاب ها ردیابی نخواهد شد. البته در صورت خاموش کردن موبایل، دیگر امکان استفاده از آن هم فراهم نیست.

علاوه بر این اطلاعات چندانی درباره نحوه دور زدن فرکانس یاب وجود ندارد و تحقیقات خاصی در این زمینه صورت نگرفته است. اما مطالبی به صورت جسته و گریخته در سایت‌های خارجی وجود دارد که ما نیز عین متن مطالب ترجمه شده را برای شما می‌آوریم. امیدوارم که برای شما مفید واقع شود.

  • تعدادی از مواد را می توان برای مسدود کردن سیگنال های RF استفاده کرد، از جمله مس، آلومینیوم و فولاد. به عنوان مثال، کابل ها معمولاً با یک فویل آلومینیومی نازک یا سیم های مسی بافته می شوند. دستگاه‌های جداگانه را می‌توان در جعبه‌های محافظ ساده قرار داد، اما این برای آزمایش دستگاه واقعی در مقیاس بسیار ناکارآمد است.
  • مواد مورد استفاده در محافظ سیگنال های رادیویی : نیکل نقره در واقع یک آلیاژ مس است.
  • فلز مس: مس در سپرهای RF به خوبی عمل می کند زیرا به طور طبیعی به عنوان یک رسانا، جاذب و تضعیف کننده سیگنال های RF عمل می کند.
  • فولاد
  • آلومینیوم
  • الاستومرهای پر شده با مواد رسانا
  • دستگاهی که برای مسدود یا مختل کردن سیگنال RF استفاده می شود به عنوان دستگاه جمر شناخته شده و برای مختل کردن یا مسدود کردن انتقال یک ایستگاه رادیویی خاص یا ایستگاه ماهواره ای در باند فرکانسی مورد نظر استفاده می شود.
  • فویل آلومینیومی امواج فرکانس رادیویی را مسدود یا محافظت می‌کند. از آنجایی که آلومینیوم رسانای الکتریسیته است، سدی را تشکیل می دهد که اغلب به آن قفس فارادی می گویند و امواج رادیویی را به طور کامل متوقف می‌کند. شما می توانید این را برای خودتان امتحان کنید.
  • شیشه امواج رادیویی را مسدود نمی‌کند، زیرا درب بازکن‌های پارکینگ از داخل ماشین کار می‌کنند. مسدود کردن فرکانس های رادیویی به اندازه موج و مواد مورد استفاده برای مسدود کردن موج بستگی دارد.
  • آلومینیوم، مس، فولاد ضد زنگ و فیبر کربن از جمله موادی هستند که برای ساخت مسدودکننده امواج rfid استفاده می‌شوند. در مورد فلزات مورد استفاده، فولاد ضد زنگ مزایای بسیار بیشتری نسبت به آلومینیوم یا مس دارد.

شما هم اگر تجربه‌ای جهت مخفی کردن فرکانس‌ های رادیویی یا دور زدن دستگاه های سیگنال یاب دارید، در بخش نظرات درج کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا