نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

آموزش ثبت اثر انگشت در دستگاه حضور غیاب

حضور غیاب انگشتی یکی از پرکاربردترین دستگاه هایی است که در شرکت‌های مختلف استفاده می‌شود. از این رو بسیاری از کاربران دوست دارند با نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی مانند آموزش ثبت اثر انگشت در دستگاه حضور غیاب آشنا شوند. با ما همراه باشید تا با این سیستم بیشتر آشنا شویم.

 

نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی تایمکس

 

نصب و راه اندازی دستگاه حضور غیاب انگشتی fp308 – رسا

 

کار با دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و تشخیص چهره Uface302

 

آموزش ثبت اثر انگشت در دستگاه حضور غیاب St-Shine

 

نحوه ثبت اثر انگشت در دستگاه حضور و غیاب

 

نکات مهم درباره کار با دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

اگر دستگاه ساعت زنی انگشتی دارید، برای اینکه به بهترین نحو از این دستگاه استفاده نمایید، توصیه می‌کنم موارد زیر را رعایت نمایید:

  • دستگاه را در جایی نصب کنید که نور خورشید یا نورهای محیطی شدید بر روی سنسور اثر انگشتی نتابد.
  • برای هر کاربر با یک شماره شناسایی می‌توانید تا 10 اثر انگشت تعریف کنید. توصیه می‌شود برای هر پرسنل حداقل دو انگشت (1 انگشت از هر دست) تعریف کنید.
  • لزومی به ثبت اثر انگشت اشاره (سبابه) نیست. هر انگشتی که کیفیت بهتری دارد را بر روی دستگاه ثبت کنید.
  • کاربران در زمان تردد باید با انگشت خیس، چرب و روغنی، تردد خود را ثبت نکنند،‌ چرا که ممکن است در شناسایی انگشت دیگران اختلال ایجاد کند.
  • برای ثبت تردد با اثر انگشت، انگشت کاربر باید به صورت کامل و با یک فشار ملایم بر روی سنسور قرار گیرد تا به بهترین نحو شناسایی گردد.
  • از دستگاه هایی استفاده کنید که کیفیت سنسور آنها مناسب بوده و بتواند انگشتهای ضعیف را نیز بخواند.
  • سنسور اثر انگشت دستگاه های جدید قابلیت شناسایی انگشت زنده را از انگشت تقلبی دارد.

 

6 دیدگاه

  1. یک سوال داشتم: شما گفتید که هر ده انگشت را میشود بر روی دستگاه حضور غیاب ثبت کرد.آیا امکان دارد که من یک انگشتم را با شماره خودم تعریف کنم و انگشت دیگرم را با شماره همکارم ثبت کنم تا هر موقع خواستم بجای همکارم ورود ثبت کنم؟

    1. بله امکانش وجود دارد، اما اولا باید بعنوان مدیر دسترسی به منوهای دستگاه داشته باشید و ثانیا این کار خلاف مقررات است و ممکن است برای شما مشکلاتی ایجاد کند.

  2. برای هر کارگر چندتا انگشت میشه روی دستگاه حضور غیاب تعریف کرد؟ بعد میشه روی یک انگشتمون شماره خودمون باشه و انگشت دیگه شماره همکارمون که بشه بجاش ورود ثبت کرد؟؟

    1. بر روی بیشتر دستگاه های حضور و غیاب امکان ثبت 10 انگشت برای هر کاربر (با شماره یکتا) وجود دارد.
      راجع به سوال دوم باید بگم که بله امکانش وجود دارد و کار قانونی نیست.

  3. دستگاه ما یک مشکلی داره بعد از اینکه کارگرا انگشت میزنن یکهو دستگاه شروع میکه به بوق زدن و برای بعضی تردد ثبت میشه میشه راهنمایی کنید که چطور میتونیم این مشکل را برطرف کنیم

    1. شاید کاربری با انگشت خیس یا چرب تردد خود را ثبت کرده و با تابش نور بر روی سنسور آن اثر انگشتی که بر روی سنسور اثر انگشت مانده، شناسایی شده و تردد ثبت می‌شود. برای تست بهتر است بعد از هر بار ورود یا خروج پرسنل با یک پارچه نرم سطح سنسور را پاک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا